Els principis bàsics i pilars fonamentals de la intervenció de l’educadora són:
- Detecció i anàlisis de la realitat i de les necessitats socials.
- Creació de projectes i propostes enfocades al creixement personal, de grup i/o comunitari.
- Treball en xarxa. transversal i interdisciplinari entre agents socials municipals ( educatius, sanitaris, polítics, esportius, de promoció econòmica, jurídics, associatius, culturals…) i la població.
- Pedagogia de la relació com a eina metodològica: proximitat, escolta, vincle, presència, respecte mutu, comunicació emocional, acompanyament…
- Treball basat prioritàriament en la reflexió i acció preventiva. Per tal de poder atendre les situacions personals i familiars de risc social.
- Treball enfocat en les necessitats de les persones i no tan en les problemàtiques / etiquetes diagnòstiques.
- Treball de suport a projectes externs.
- Treball per la convivència i la inclusió social.
L’educadora de carrer/comunitària treballa en l’atenció individualitzada i /o familiar conjuntament amb els/les professionals de l’àrea d’atenció a les persones i específicament treballa per projectes:
- Mesures reparatòries i pràctiques restauratives.
- Beques per activitats extraescolars
- Nia : institut-comunitat.
- Prevenció i reducció de riscs en consum de substàncies tòxiques.
- Patis oberts.
Amb la col·laboració econòmica de DIPSALUT:
