A Arbúcies hi ha tres operadores que han fet el desplegament de fibra òptica en el municipi: MasMovil, Adamo i recentment Movistar. Els clients de MasMovil i d'altres companyies que utilitzen aquesta mateixa infraestructura de fibra òptica (Parlem, Yoigo, Orange, Vodafone...) fa setmanes que pateixen fallades llargues i continuades en el servei d'accés a internet i telefonia fixe.
Davant d'aquesta greu problemàtica des de l'Ajuntament s'està treballant en dues línies d'actuació.
Per una banda, s'està gestionant la convocatòria d'una assemblea per la ciutadania que s'ha vist afectada, per tal donar informació sobre els drets que tenen com a consumidors i explicar les diverses vies de reclamació existents. Es preveu que es convoqui a la segona quinzena del mes de setembe, perquè així puguin assistir el major número d'afectats possible.
Per altra banda, s'ha contactat directament amb l'empresa responsable del desplegament. Des del departament d'operacions reconeixen els problemes i han informat que estan treballant sobre les caigudes registrades. Informen que l'origen del problema prové del servei que els hi proporciona un proveïdor seu i que ho tenen escalat a diversos nivells. Tot i que no han concretat una data definitiva de solució, tenen el problema localitzat i asseguren que hauria de quedar solucionat en breu.
Des de l'Ajuntament d'Arbúcies es continuarà fent un seguiment continu i diari en cas d'haver-hi noves incidències i es farà tot el possible per posar en mans dels afectats les eines necessàries per fer les reclamacions corresponents.