13/01/2021 - Turisme

La primera taula de turisme d’Arbúcies acorda crear una marca de turisme pròpia

Potenciar el turisme sostenible, actiu i familiar i promocionar la zona d’autocaravanes són alguns dels objectius fixats.

La primera taula participativa de turisme d’Arbúcies formada per més de 15 professionals del sector de la restauració, l’hostaleria i les activitats vinculades al turisme en les diferents vessants han acordat els punts principals de la promoció turística per l’any vinent. Aquestes aportacions passaran a formar part del Pla estratègic de turisme que s’està redactant.

En la trobada, que es va fer telemàtica, i on va participar la tècnica de turisme, Susanna Solé, i l’alcalde d’Arbúcies, Pere Garriga, es va posar de manifest la necessitat d’assolir un desenvolupament econòmic i social que sigui viable i sostenible pel territori i especialment per les empreses i l’ocupació dels sectors del comerç, el turisme i els serveis cuidant el patrimoni cultural, gastronòmic i humà. Alhora es va destacar que és important reforçar la identitat del territori de la Vall d’Arbúcies, Parc Natural del Montseny.

En l’exposició de resum de les activitats de l’any, la tècnica de turisme de l’Ajuntament d’Arbúcies, va destacar el suport que s’ha donat al sector turístic, en la mesura de les possibilitats, però podent dotar-los de material per evitar la propagació de la COVID, informació puntual, a través de cartells per les mesures que calia prendre, així com la informació dels establiments que oferien menjar per emportar. En aquest aspecte també va recordar que davant la situació actual quedava anul·lada la taxa d’ocupació de la via pública pels anys 2020 i 2021.

Alhora, en aquesta trobada, es va informar de les diferents accions promocionals de la vila d’Arbúcies destacant els convenis amb el consell comarcal de la Selva per la promoció de les rutes de senderisme GRi la promoció de la ruta de la Tourdera.Amés es va comunicar l’adhesió d’Arbúcies al Patronat de Turisme Costa Brava Pirineus.

Accions pel 2021

La celebració d’un mercat de productes Km0, rutes guiades a la farga del roquer els caps de setmana i promoure la nova zona d’autocaravanes són algunes de les accions que es desenvoluparan al llarg de l’any vinent. Evidentment, celebracions com les Enramades i d’altres queden pendent de l’evolució de la crisi de la COVID. De tota manera, Susanna Solé, va destacar que tot i les dificultats s’ha innovat amb accions més telemàtiques i virtuals per aconseguir un Nadal ple d’activitats a Arbúcies. Tanmateix va recordar que les Enramades es van poder celebrar en un format més virtual.

Altres accions que es van posar sobre la taula van ser la promoció de la Vall d’Arbúcies com a destí de cicloturisme de muntanya i familiar, treballar i promocionar més les rutes, ja existents, senyalitzant tots els PR i rutes BTT, així com la senyalització de les rutes de les fonts de bomba i interior del nucli antic. En aquest aspecte de turisme actiu es va destacar el projecte d’habilitar la zona de Can Pons amb punt de BTT i punt d’inici de les rutes de senderisme i BTT.

Una altra de les propostes que es va estudiar és la creació d’una nova marca turística englobant Arbúcies i el Montseny.

Totes les propostes adoptades s’incorporaran al Pla estratègic de Turisme que està desenvolupant l’Ajuntament d’Arbúcies i que vol comptar amb l’opinió de tots els actius turístics per redactar-lo.